Агро-продовольча рада долучається до вимоги скасувати списання старих вантажних вагонів. Реформа рухомого складу «Укрзалізниці», яку проводить Мінінфраструктури не має відбуватись за рахунок аграріїв і компаній, які вкладали кошти в ремонт вантажних вагонів. Саме тому Агро-Продовольча Рада разом з іншими 15 профільними асоціаціями від провідних галузей економіки, звернулась до Президента України Володимира Зеленського.

“Ми вимагаємо не допустити прийняття рішення, що може поставити під загрозу економічну безпеку України через штучний дефіцит вантажних вагонів”.

А оновлення вагонів триватиме до 2028 року, і списати доведеться 62% піввагоні і 100% зерновозів. Побудують до того часу за найоптимістичнішими підрахунками десь 23 тис нових. А старі використовувати вже не можна буде. Бо рішення Мінінфраструктури передбачає використання лише нових, а не старих, в якому б доброму техстані ці вагони не були б. До того ж компанії, які мають свої парки зараз мають списати 18 тисяч вагонів.

Наслідком цього стане суттєве здорожчання експортного збіжжя і повна неконкурентність вітчизняного виробника.

Натомість агро-виробники закликають:

  • Інвестувати в локомотиви та інфраструктуру УЗ;
  • Підвищити безпеку і швидкість перевезень;
  • Забезпечити цілісність вантажів;
  • Чітко зафіксувати норми і проведення капремонтів для вагонів з продовженим терміном дії;
  • Доопрацювати документи Антикризового штабу, де строк служби вагону вирішує техпридантність, а не чиновник.